Екоакції в Карпатах. Знак запитання чи три крапки?



Я дуже добре пам'ятаю той вечір 20 серпня 2011 року, коли прикріпивши велику кирку до свого рюкзака, сідав до вечірнього потяга і їхав в гори, для того щоб зробити їх безпечнішими, кращими, комфортнішими для мандрівок. Волонтерство тоді було для мене, зовсім не відомим, та гори які я так люблю, кликали до себе чимось новим з розумінням того, що власними руками, ми можемо відновити втрачене та почати будувати нове. Наша зустріч з однодумцями під час маркування Свидовця була відправним пунктом в історії з назвою Карпатські Стежки.

На цю трубу буде закріплено інформаційну табличку. Свидовець 2011.

 Після проведеної акції я почав активно слідкувати за діяльністю Фундації Карпатські Стежки. Василь Гутиряк, з яким я познайомився тоді на акції, зробив вагомий внесок в мій світогляд що до організації системи маркування в горах. За що я йому щиро дякую. Я почав активно моніторити анонси акцій, бажання не просто ходити в гори, а робити щось корисне для них стало для мене дуже важливим. Я згадав як зі своїми друзями в 2010 році ми провели свою першу екоакцію під Хом'яком. Тож вирішив спробувати сам організувати щось подібне. І у вересні 2011 року зібравши групу волонтерів, та завдяки Оксані Рижук, яка допомогла організувати трансфер, ми зробили самостійно першу екоакцію, яка як виявилось дала ефект на 5 років.

Екоакція Хом'як 2011

Мабуть саме тоді я обрав для себе той напрямок, в якому я рухався і продовжуватиму рухатись, поки навколо будуть люди, які захочуть допомогти очиститись горам. Роздивляйтесь на фото наступних акцій, може серед них Вам трапляться друзі чи просто знайомі. Можете їм сміло потиснути руку при нагоді і подякувати що, колись вони зробили маленький внесок в покращенні екосистеми Карпат.


Учасники екоації на пол. Рущина 2012



Прибирання Боржави 2013
Екоакція Писаний Камінь 2013

Екоакція Квадрат 2014
Екоація Квадрат+Бребенескул
Наймасштабніша акція на озері Несамовите. На цьому фото немає всіх учасників було 76 осіб.
В 2015 році я провів свою крайню акцію. Це була моя мрія. Зробити тотальну зачистку Говерли. 52 учасників найвисокогірнішої акції зробили все на найвищому рівні.



 З того часу все змінилося. Так склалося, що я припинив своє перебування в членах ради по екологічних питаннях. Я не маю найменшого бажання занурюватися в подробиці, чому з 2015 року Карпатські стежки припинили  проводити екоакції в горах, але я щиро вірю, що сотні людей готові взяти участь у найбанальнішій роботі.


PS. Татри.. Вони змінили моє ставлення до гір. Це інші правила, де все під забороною та штрафом. Але це і є той шлях який веде до збереження природи. І якщо ми хочемо змінити щось, змінюймо самі себе. Не смітити набагато простіше, ніж проводити екоакції. Успіхів всім!

Коментарі

Популярні публікації